„A mi cégünk értékesítői miért nem akvirálnak eleget?”

Az új ügyfelek megnyerése és a piaci pozíció erősítése az értékesítési csapat egyik fő feladata. Mégis sokszor azt tapasztalhatjuk, hogy bár a cégvezető tisztában van az új ügyfélszerzés jelentőségével, értékesítői nagyon keveset, vagy egyáltalán nem akvirálnak. Ennek többféle oka lehet.

Hiányzik egy olyan jellegű akvizíciós képzés, mely hozzásegíti az értékesítőt a mindennapok során előforduló gyakorlati problémák megoldásához.

Továbbá az értékesítők elvárásai a tevékenység eredményével kapcsolatban gyakran nem reálisak, azonnali sikerre számítanak. Figyelmen kívül hagyják, hogy még megfelelő mennyiségű munkával és hozzáállással is rögös út vezet az üzlet megkötéséhez.

Létezik az értékesítőknek egy olyan csoportja is, akik „nem érnek rá” akvirálni. Ilyen esetben sokszor csak a csapat egyes tagjainak kicserélése jelenthet megoldást.

„Tud-e abban segíteni a Csocsán fivérek Vezetői Tanácsadó Iroda, hogy cégünknél az akvizíció napi gyakorlattá váljék?”

Cégünk a tréningek megtartásával – megfelelő értékesítői aktivitási szint mellett – megnöveli az Ön cégének piaci részesedését, így a képzésbe fektetett pénz megtérül.

Igény esetén minden egyes értékesítővel egyéni gyakorlati – on-the-job – képzést tartunk. A későbbiek során néhány alkalommal ellenőrizzük az értékesítők akvizíciós teljesítményét, s erről beszámolót készítünk a cég vezetése felé. Ezen túlmenően az ellenőrzést is megtanítjuk az Ön cégénél az erre kijelölt embereknek, hogy ez a tevékenység a megbízás befejezését követően is folyamatosan és hatékonyan tudjon működni.

Néhány témakör új ügyfélszerzés tréningünkből a teljesség igénye nélkül:

▪ Az akvizíció lehetőségei és korlátai
▪ A motiváció fenntartása a nehézségek ellenére
▪ „Mit mondhatok, miért keresi?”
▪ Az akvizíciós munka során felmerülő kifogások
▪ A sikeres akvizícióhoz szükséges munkamennyiség

 

Comments are closed.